ADHD, problémy s pamětí a brain fog

01.11.2020

Aneb ROZSVÍTIT SI NEPOMŮŽE...

Do češtiny můžeme brain fog přeložit jako mlhavé myšlenízamlžené myšlení nebo také nejasné či neostré myšlení a v ČR se o tom samozřejmě píše málo.
Poprvé jsem to na sobě pozorovala, když jsem začala pracovat kolem čtyřicítky jako pečovatelka a nebyla jsem si schopná zapamatovat jména lidí na pokojích, musela jsem si to psát na papír a nosit u sebe. Ovšem to jsem ještě netušila, o co vlastně jde.  

K pojmu BRAIN FOG jsem se dostala až v souvislosti s odhalením celiakie, kterou mám už dlouho, ale diagnostikovali mi ji až nedávno. Pak jsem na to narazila i ve spojitosti se svým ADHD. Nepotěšilo mě to, ale velmi se mi ulevilo, že se tak u mě neprojevuje Alzheimer ale jen "mlha v mozku", jak tomu říkám. 

Zjistila jsem, že brain fog se se může vyskytovat i u HIT (také mám na něj u sebe podezření), kvasinkové infekce nebo chlamydií. Problémy s ostrostí myšlení a pamětí můžou způsobovat i nedokrvení mozku v důsledku blokády páteře nebo hormonální změny v menopauze. Mě zřejmě brain fog způsoboval kasein, obsažený v mléce, které jsem si dávala do kávy.

Teď se snažím brát na paměť nějaké léky nebo suplementy, ale po některých mívám migrény, tak to asi bude běh na dlouhou trať. 

Brain fog zahrnuje nejrůznější problémy jako je neschopnost vybavit si jména osob, slova nebo nějakou situaci. 

  • obtížně se soustředíte
  • zapomínáte... na kdeco, jména, obličeje, události, ale často v různou dobu a nebo na různé věci, jednou si nevybavíte něčí jméno, zatímco jindy si nevzpomenete na jméno vedlejší ulice
  • cítíte zmatek v některých situacích
  • jste unavení 
  • ztrácíte zájem o některé aktivity 
  • máte změny nálady
  • trpíte bolestmi hlavy
  • jste apatičtí
  • cítíte se dezorientovaní
  • máte problémy s chaosem
  • prokrastinace

Pokud o brain fog chcete vědět něco víc, je lepší zabrousit na zahraniční servery. V češtině se totiž dřív popisovaly problémy především jako nesoustředěnost nebo problémy s pamětí, takže se o brain fog dozvíte méně než byste čekali.   

Více si o brain fog můžete přečíst v odkazech.   


Copyright ADHD a ADD v dospělosti | © 2020  
UPOZORNĚNÍ: Články, texty a odkazy uveřejněné na těchto stránkách jsou míněny pouze jako soupis nejrůznějších veřejně dostupných informací o ADHD, ADD a příbuzných tématech pro osoby starší 18 let. O svých problémech, potížích a jejich řešení se vždy poraďte nejprve se svým lékařem nebo terapeutem.   
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky