Moje ADHD v dětství tak nějak... přehledně

08.10.2020

Tady je podrobný souhrn toho, jak se mi porucha pozornosti v dětství projevovala. Když jsem při přípravě na ročníkovou práci četla nejrůznější články a knihy o ADHD a ADD, říkala jsem si u toho tohle: "Tohle jsem já... to taky... to jsem taky měla... teď už to chápu... už vím, proč jsem to jako malá dělala..." Když jsem si věci začala sepisovat, žasla jsem, kolik toho je! 

Když jsem začala materiály o poruchách pozornosti studovat, říkala jsem si, že jsem měla "jen" ADD, poruchu pozornosti bez hyperaktivity. Ale čím víc jsem si o poruše pozornosti četla, tím víc mi docházelo, že  mám poruchu pozornosti s hyperaktivitou - ADHD, a že  jsem opravdu jako dítě nemohla ovlivnit nic z toho, co mi bylo vyčítáno. Hodně jsem snila, hodně jsem se ve škole nudila. Nechápu, proč mi to nedošlo dřív.

Moje ADHD problémy v dětství:

  • velká fantazie a utíkání do denního snění 
  • vyprávění si sama sobě příběhů před spaním
  • pocity nudy během vyučování, touha po dobrodružství
  • hlasité mluvení a "ukecanost". Prostě mnoho... mnoho... mnohomluvnost. A mnohomluvná jsem i písemně nebo se dovedu zakecat s člověkem, kterého viím poprvé v životě :-D . Ovšem jsou dny, kdy i mlčím :-)
  • velké problémy s usínáním a brzkým ranním probuzením
  • ve školce ani doma jsem po obědě nemohla spát, bylo opravdu utrpení zůstat v klidu v postýlce. Ve školce jsem za celou dobu docházky usnula jen 2x!
  • problémy s jemnou motorikou - špatně jsem psala, písmo bylo neúhledné, měla jsem křečovité držení tužky. Když mě maminka učila vyšívat, brečela jsem u toho, vyšívání mě opravdu nebavilo a trápila jsem se s ním.
  • zapomnětlivost
  • problém s udržováním pořádku - ale ne vždy!
  • nedokázala jsem se soustředit, pokud na mě někdo déle mluvil
  • problémy se čtením, které přestaly až v polovině druhé třídy, zato pak jsem četla jako o život
  • "útěky" do čtení knížek, pohádek a příběhů
  • neschopnost se učit dlouho dopředu, učila jsem se až těsně "před"
  • problémy s pravolevou orientací, to byl problém obzvlášť v zeměpisu nebo při čtení článků v učebnicích zeměpisu a později dějepisu. Orientovat se, které země byly západní a které východní, byl pro mě problém, ale nakonec jsem se to naučila :-)
  • problémy se sebedůvěrou... velké problémy :-(
  • zažívala jsem šikanu a pocity odstrčení od dětí a kolektivu
Tenhle seznam mi moc pomohl. Možná, že i vám pomůže sepsat si svůj seznam, pokud máte pocit, že jste s ADHD ještě neskoncovali. Může vám pomoci vyrovnat se s tím, čím jste si jako dítě prošli - pocity, emoce, různé příhody, nepochopení, ale i nečekané úspěchy. Zjistit, co byly vaše slabé, ale i silné stránky a na čem můžete teď stavět.



Zpět na příspěvky do blogu

Copyright ADHD a ADD v dospělosti | © 2020  
UPOZORNĚNÍ: Články, texty a odkazy uveřejněné na těchto stránkách jsou míněny pouze jako soupis nejrůznějších veřejně dostupných informací o ADHD, ADD a příbuzných tématech pro osoby starší 18 let. O svých problémech, potížích a jejich řešení se vždy poraďte nejprve se svým lékařem nebo terapeutem.   
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky