Vůle, motivace, rozhodovací procesy

26.10.2020

O přemýšlení nad vůlí, motivací a rozhodovacími procesy mě přiměl odborný článek s názvem "Neurální komponenty motivačních a rozhodovacích procesů v lidském mozku". Jak se mi ho nechtělo číst a moje myšlenky si šly během čtení vlastní cestičkou, podumala jsem o tom, jak to mám s vůlí, motivací a rozhodovacími procesy já a vlastně vůbec všichni s poruchou pozornosti, ať už je to ADHD nebo ADD. 

Lidé s ADHD mohou mít nepřekonatelné problémy, když se mají donutit jít děla činnost, která jim přijde nezajímavá nebo není momentálně v centru jejich zájmu. Činnost odkládá na pozdější dobu. 

Jde o celkem náročné situace, protože člověk s ADHD ví, že by měl jít určitou činnost dělat, ale je pro něj téměř nemožné k činnosti se donutit, přestože si může být vědom důsledků. Já sama to zažívám na vlastní kůži. 

Bývá to indikováno jako prokrastinace, mě osobně ale kurz proti prokrastinaci vůbec nepomohl, činnosti jsem odkládala (nevesele) dál. Pokud si ale chcete téma prokrastinace prostudovat nebo si vyzkoušet kurz, můžete tak učinit zde www.konec-prokrastinace.cz.

Zároveň mi ale pomáhá, když vykonávám činnost pod tlakem, tehdy jsem schopná neuvěřitelných výkonů. Jen už toho nezvládám tolik co dřív a musím se pak z toho nějakou dobu zotavovat. 

Posledních několik let se mi ale už ani nechce ráno vstávat z postele, když vím, co všechno stejného nebo nudného s nezajímavého budu muset dělat tento den, další den, další týden, měsíc, rok... Je pravda, že mě v posledních letech čím dál tím víc srážela obrovská únava a vyčerpání, kterou mi způsobovalo skryté autoimunitní onemocnění, ale nemůžu za to všechno schovávat. 

Pokud vás zajímá, co lidi s ADHD může ovlivňovat, prostudujte si následující odkazy ohledně motivace, vůle a jejich poruch. Až budu mít někdy chvilku času, sepíšu takový menší souhrn. Každopádně čtení to je zajímavé. Pro překlad do češtiny můžete použít překladač https://translate.google.cz, nebo si odkazy otevírat rovnou v prohlížeči Google Chrome, který vám je přeloží do češtiny.  

Odkazy v AJ 

Další videa ohledně ADHD a prokrastinace najdete zde:   https://www.youtube.com/results?search_query=adhd+prokrastination  

 

Copyright ADHD a ADD v dospělosti | © 2020  
UPOZORNĚNÍ: Články, texty a odkazy uveřejněné na těchto stránkách jsou míněny pouze jako soupis nejrůznějších veřejně dostupných informací o ADHD, ADD a příbuzných tématech pro osoby starší 18 let. O svých problémech, potížích a jejich řešení se vždy poraďte nejprve se svým lékařem nebo terapeutem.   
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky